Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Zdravo dvadesete logo
Galenika logo
 Veganstvo made easy!

Veganstvo made easy!

Veganstvo je životni stil koji pored svega podrazumeva ishranu u kojoj se ne konzumiraju namirnice životinjskog porekla. Etički razlozi za veganstvo su nam svima već jasni. A kako to veganstvo deluje i ekološki pozitivno? Ogromna količina vode bi bila sačuvana smanjenjem proizvodnje mesa. Znatno manja količina vode se troši za proizvodnju biljnih namirnica. Do the math. 

Veganska ishrana se bazira na biljnim namirnicama. Zbog toga su i izvori masti biljnog porekla, a nauka pokazuje povezanost potenciranja biljnih masti u ishrani i smanjenog rizika za razvoj visokog krvnog pritiska i srčanog udara. Kada uzmeš u obzir sve ove faktore, benefiti veganske ishrane su veoma jasni. Zašto je i pored toga teško napraviti promenu? Svaka promena nosi sa sobom neke izazove. Neki od izazova veganske ishrane su visok unos proteina, kombinovanje namirnica, manje dostupnih opcija gotove hrane… Normalno je da ti nekada zafali smernica. U nastavku te čeka jedan comfy food veganski recept: 

Biće ti potrebna tvoja omiljena testenina. Kupi i paradajz sos iz prodavnice, ukoliko si u žurbi. Ako nisi, probaj da napraviš svoj paradajz sos from the scratch, veruj mi nećeš se pokajati. Samo kuvaš iseckan paradajz na blagoj vatri, a sam ćeš znati kada je vreme da dodaš začine i završiš ceo proces. Sa strane pripremi skuvan pasulj, skuvanu kinou i prezle. Izdrobi pasulj drobilicom za pire i pomešaj ga sa kinoom i prezlama, uz malo paradajz sosa. Ovu smešu začini po svom ukusu, nema određenih pravila. Nakon toga se prave kuglice. Gotove kuglice možeš da zapečeš u rerni ili na tiganju dok ne postanu crispy. Onda spojiš testeninu, kuglice i sos od paradajza i tvoj comfy food je spreman, a proteinske potrebe ispunjene. Paradajz sos je samo jedan predlog, ovo jelo možeš isprobati uz pesto sos ili neki drugi sos koji želiš. 

Bonus tip: Ako ti ostane višak kuglica, mogu ti poslužiti kao užina uz humus. 

A kao dezert možeš da isprobaš chia puding. Potopi par kašika chia semenki na par sati u biljno mleko po izboru i tome dodaj malo crvenog voća (ili drugog voća koje preferiraš). 

Ako i dalje imaš nekih nejasnoća oko veganske ili vegeterijanske ishrane, pogledaj jedan vegeterijanski meni na https://gala.dvadesete.rs/kako-da-pripremis-dnevni-vegeterijanski-meni i razreši nedoumice.

OSTALI BLOGOVI

Zašto je plakanje okej?

U našem društvu plakanje, poput pokazivanja svih negativnih emocija, ima lošu reputaciju. Ako si žensko koje plače onda si previše emotivna, lično shvataš stvari i lako se vređaš, ne umeš da se opu...

Spusti telefon da se gledamo u oči

Baš je iritantno kad počnu da smaraju sa "ostavi telefon dok ručamo" i to što staaaaalno prebacuju kako “ne silazimo sa tog telefona.” Ali oni ne kapiraju da se danas stvari bukvalno menjaju iz min...

E-VODIČ baner

VESTI

Master u inostranstvu by Jelena Bašević

Septembar je mesec koji nam donosi još jednu lepu saradnju. Jelena Bašević je mentorka za pisanje i autorka bloga Snovi u koferima od 2014. godine. Danas pomaže pojedincima i brendovima

Studentski jelovnik Dr Milakovića

Nastavljamo saradnju sa komičarem i jutjuberom Milošem Milakovićem. I ovog puta, doktor ima savete za tebe, pa poslušaj šta ima da kaže. Stay tuned!

Povelja o zdravlju mladih

Platforma Zdravo dvadesete, u saradnji sa Krovnom organizacijom mladih Srbije (KOMS), predstavila je Povelju o zdravlju mladih, kao set smernica za unapređenje zdravstvenog položaja ove

After kod Pobednika povodom Dana mladih

Mladost je period prošaran usponima i padovima i zaista sa punom slobodom možemo da kažemo da predstavlja jedan neprekidan rolerkoster. Zato, kako bismo proslavili zajedno mladost i sve