Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Pet načina da oslobodiš svog unutrašnjeg Jogija

Pet načina da oslobodiš svog unutrašnjeg Jogija

Sigurni smo da si više puta proživeo stihove pesme ‘’eh što nisam ptičica pa da letim dalekooo’’ u svakodnevnom životu prilikom spremanja ispita ili selektivnog slušanja smaranja od strane matoraca. Možda si pred leto jedući list zelene salate razmišljao i o tome kako je kerovima gotivno jer samo bleje i jedu bez obzira koje godišnje doba je u pitanju uz konstataciju ‘’Maaa Džekiju je laganoo.’’

Reci koliko bi bilo strava da stvarno možeš ne samo da multitaskuješ već da multibivstvuješ? U isto vreme da budeš drvo, ratnik, dete, pas. Verovao/la ili ne ladno imamo rešenje za tebe koje ćemo ti predstaviti u nastavku teksta. Stay tuned!

Bez obzira da li je takozvani turski sed na betonu uz ispijanje limenke piva sa ekipom vrhunac tvoje gipkosti ovih letnjih dana, dolazi junski rok. Pivo jeste studentsko rešenje za beg od realnosti, međutim kada stisne termin ispita, mamurluk samo može upgradeovati tvoju anksioznost.

Savetujemo ti da se okupiš sa ekipom i da na hladan beton raširite prostirke i oprobate se u jogi! Jasno nam je da će većina vas sada poželeti da odšeta sa ovog teksta i bude iz fazona ’’ma nemoj da me ložiš’’, ali čekaj, već smo ti spomenuli neke od gotivnih karakteristika bavljenja jogom i nije kraj.

Kako bi u suprotnom mogao/la da pozdraviš sunce koje gotiviš? Sigurno ti neće baciti kosku, ili da u trenutku ispitnog rastrojstva budeš stabilan/a kao drvo ili planina. Možeš čak i obogatiti svoj vokabular i praviti se pametan pa reći ekipi hajde da se YUI (ujedinimo). 

Joga je način balansiranja tela, uma i emocija i ukoliko se okušaš u ovome, ići ćeš ka dostizanju harmonije između svojih misli i osećanja, uz dobar osećaj u svom telu.

Dovoljno je vežbati jogu 2-3 puta nedeljno, na času ili kod kuće za vidljivo poboljšanje zdravlja na svim nivoima. Već posle nekoliko nedelja redovnog vežbanja možeš osetiti efekte, kako težina napušta telo, srce i um i lakoća i olakšanje dolaze na njeno mesto. Neki od bazičnih saveta koje bismo ti uputili kad je joga u pitanju su:

  1. Istrajnost: počni svoju jogu sa čvrstom rešenošću da istraješ. Joga počinje i završava  sa umom, dakle, osim što ćeš raditi na telu, radićeš i na poboljšanju snage uma. Budi istrajan/na i uporan/na i spoznaj mnogobrojne benefite joge.
  2. Budi organizovan/a: Stvari idu glatko, a i mi sami se daleko bolje osećamo kada smo dobro organizovani. Pokušaj da napraviš redovan raspored tvoje joga prakse i pridržavaj ga se.
  3. Oslobodi svoj um. Kada se odlučiš da započneš svoj joga ritual, zapamti da je taj period rezervisan za razvoj tvog uma i ličnosti.
  4. Pravilno diši: Svesno disanje je suštinski deo praktikovanja joge. Ovaj savet će ti pomoći da podigneš svoju praksu na sledeći nivo.
  5. Napravi šablon ishrane: Ne jedi veliki obrok 2-3 sata pre upražnjavanja joge. Stomak treba da bude prazan kada praktikuješ jogu.

Današnji ubrzan tempo života i nedostatak koncetracije povremeno utiču na to da često ne primetimo oko nas stvari koje su važne. Redovno vežbanje joge pomaže da se produbi pažnja i koncentracija kako bismo sve ono što je nepotrebno a svrstano u prioritetete odstranili, a one korisne informacije usvojili i više se angažovali oko njih.

Joga može da pomogne da se smanje efekti starenja, unapredi fizička funkcionalnost, prevaziđu problemi sa pokretljivošću, podstakne um, probudi nada, smanje rizici od anksioznosti i depresije.

Budite slobodni da potražite stručnu pomoć kvalifikovanog instruktora. Joga danas raspolaže sa mnoštvom stilova i svrsishovitih modifikacija. Važno je razumeti da će od vašeg ličnog pristupa i interesovanja zavisiti i odabir stila joge ili učitelja.

Verujemo da vam sinonim za jogu predstavlja rastegljivost i fleksibilnost tela. Na to gledate kao neku vrstu preduslova i ako ne ispunjavate te kriterijume, olako odustajete od ideje da uronite u svet joge. Ona podrazumeva mnogo više od toga da imate ili razvijete fleksibilnost. Biti u stanju da uradite komplikovane položaje ne mora nužno da znači da znate kako da radite jogu. Dakle, iako sebe ne smatrate naročito fleksibilnom osobom, dajte šansu, kako sebi, tako i čarima joge, i uveravamo vas da nećete zažaliti niti jedne sekunde.

Namaste!