Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Saveti za bolje osluškivanje sopstvenog tela

Saveti za bolje osluškivanje sopstvenog tela

Sigurno ti često kažu da je lepo biti mlad i da bi trebalo više da uživaš u tom preriodu koristeći svaki trenutak. Kada to čuješ, sigurno se zapitaš kako to postići, kada imaš toliko toga da uradiš, a tu je i pritisak roditelja, profesora, devojke/dečka, prijatelja. Još i ako se zaljubiš, tek tada nastaje haos! Hormoni počinju da prave žurku, teško ti je da obuzdaš svoje misli i odgovoriš na sve obaveze. 

Znamo da biti mlad uopšte nije lako iako nesumnjivo jeste lepo, zato smo tu da ti pomognemo. Da te podstaknemo da ne zaboraviš da osluškuješ svoje telo i signale koje ti šalje. Hormoni, čiji uticaj prepoznaješ baš kada se zaljubiš, su ono na šta moraš da obratiš posebnu pažnju. Oni su ti koji prepoznaju tvoj strah, uzbuđenje, sreću, tugu i zaslužni su za sve procese koji se odvijaju u našem organizmu. U nastavku ti dajemo par saveta o tome kako da o njima brineš. 

  1. Tvoji hormoni se prilagođavaju svim spoljnim dešavanjima zato je važno da sagledaš da li dovoljno spavaš, da li se redovno i pravilno hraniš, da li unosiš previše kofeina i alkohola ili možda nemaš dobru komunikaciju sa okolinom. Možda nisi znao/la ali ovo značajno utiče na poremećaje u hormonskoj ravnoteži.
  2. Pronađi kanal putem kojeg ćeš filtrirati stresne situacije. Adrenalin i kortizon – hormoni koje tvoje telo luči u stresnim situacijama mogu pomoći da se bolje koncentrišeš i reaguješ u određenim situacijama. Kada ova dva hormona previše često ostaju u tvom krvotoku može doći do hormonskog disbalansa koji vodi ka gojaznosti, nesanici i smanjenju seksualne aktivnosti.
  3. Ukoliko primetiš da se previše često znojiš, umaraš, imaš nesanicu i promene u raspoloženju ili nagle promene u telesnoj težini moguće je da je tvoja hormonska ravnoteža narušena. U ovakvim situacijama važno je da pratiš kako se tvoje telo oseća. Počni da zapisuješ promene koje se dešavaju i ukoliko primetiš da su učestale potrebno je da reaguješ i posetiš endokrinologa. 
  4. Polni hormoni su podjedanko važni kao i ostali, posebno kod žena. Jako je važno da, kada primetiš neredovne ili preobilne mentrualne cikluse, kao i učestale bolove u donjem delu stomaka, na vreme reaguješ i posetiš lekara. Znaci da postoji disbalans u radu polnih hormona takođe mogu biti i pojačana maljavost, akne i pojava cista na jajnicima. Važno je da znaš da stres takođe utiče na rad polnih hormona, na isti način kao što utiče i na rad hormona štitne žlezde. 

Mnogo toga može uticati na rad tvojih hormona, zato je važno paziti na organizam i reagovati na vreme. Saznaj više na linku.