Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Zdravo dvadesete logo
Galenika logo
Raspakujmo paket tajni unutrašnjeg lavirinta: stres i put ka rezilijentnosti

Raspakujmo paket tajni unutrašnjeg lavirinta: stres i put ka rezilijentnosti

Kao nepozvani gost, stres u našu svakodnevicu često ulazi neprimetno, preplavljujući nas svojom snagom. U ovom tekstu ćemo zajedno razmotriti uzroke, posledice stresa i kako se nositi sa njim – kao vrtlogom emocija i ključnim činiocem naše psihičke (ne)ravnoteže. 

Zamislimo stres kao niz kamenčića koje svakodnevno stavljamo u svoj emotivni ranac. Svaki izazov, rok ili neizvesnost dodaje svoj kamenčić, a ranac postaje teži kako vreme prolazi. Rezultat? Napetost, nervoza i često osećanje da nam je svega previše. 

Stres ne poznaje granice – on se igra sa našim umom i telom na suptilan način. Fizički simptomi, kao što su glavobolje, umor, nesanica, često idu zajedno sa emocionalnim promenama kao što su razdražljivost, anksioznost, potištenost. Ali kako se izboriti sa ovim ispitom koji stres predstavlja? 

Prva lekcija je u razumevanju. Uzroci stresa su raznoliki, dolaze iz našeg okruženja, odnosa sa drugima i sopstvenih očekivanja. Stres je fight-or-flight mehanizam – kada se nađemo u neizvesnoj, napetoj ili teškoj situaciji, počinju da se luče hormoni stresa i pripremaju nas za beg ili bitku. Utvrđivanje izvora stresa je prvi korak ka njegovom prevazilaženju. Sledeći korak je razvijanje rezilijentnosti – kapaciteta da ga prepoznamo, suočimo se i nosimo sa njim bez većih posledica po naše mentalno zdravlje. 

Kako pronaći mir usred oluje stresa? Postavljanje zdravih granica je od suštinskog značaja. Učenje da kažemo ne kada je potrebno, kao i pronalaženje aktivnosti koje nas opuštaju mogu biti izuzetno osnažujući. Meditacija, joga ili, jednostavno, šetnja prirodom – sve su to načini da se uspori i diše duboko, čak i kad se čini da je sve oko nas užurbano. 

Kako postati rezilijentan? To je put koji zahteva vreme i napor. On uključuje razvijanje veština suočavanja sa stresom, razmišljanje iz perspektive rešenja umesto problema i traženje podrške od prijatelja, porodice ili profesionalaca kad je to potrebno. 

U tom unutrašnjem lavirintu stresa traganje za svetlom i zenom zahteva malo truda, ali osećaj koji dobijaš je neprocenjiv. Kad skontaš šta izaziva stres i kako to utiče na tebe, kada razviješ otpornost, preuzimaš odgovornost za svojim um – vraćaš se u kontrolu i kačiš se ponovo za kormilo.

OSTALI BLOGOVI

Sistematski pregledi u dvadesetim – sve što treba da znaš

Možda ti se nekada činilo kako o zdravlju pričaju samo matorci i rado si zaobilazio/la takve, pa u najmanju ruku neinteresantne teme. Srećom, s godinama ova tema postala je relevantna i za mlađu ek...

Zdravlje po meri generacije Z

Rezultati velikog nacionalnog istraživanja o životnim i zdravstvenim navikama dvadestogodišnjaka platforme Zdravo dvadesete, kompanije Galenika a.d. pokazali su da 66 odsto mladih, procenjujući sop...

E-VODIČ baner

VESTI

,,Zdravo dvadesete’’ četvrtu godinu zaredom osvajaju ,,Disrupt’’ nagradu

Na naše veliko zadovoljstvo, četvrtu godinu zaredom, Galenikina onlajn platforma ,,Zdravo dvadesete’’ osvojila je nagradu u okviru prestižnog takmičenja DISRUPT AWARDS, u kategoriji Zdra

Dvadesete.rs među dobitnicima priznanja Top50

Platforma Zdravo dvadesete, 2024. godinu započinje osvajanjem još jednog značajnog priznanja. Naime, sajt dvadesete.rs dobitnik je specijalnog priznanja Top50, u kategoriji Obrazovanje

Zdravo dvadesete u finalu za prestižnu nagradu European Excellence Award

Projekat „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika jedan je od ovogodišnjih finalista za prestižno evropsko priznanje „European Excellence Award“. Reč je o nagradi koja se dodeljuje izuzetni

Koristi mentalnu snagu

Mentalno zdravlje je podjednako važno koliko i fizičko. Utiče na to kako ljudi misle, osećaju i deluju. Na njemu mora da se radi, o njemu mora da se brine. Sa ciljem da pomogne mla