Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Kako se vratiti u formu nakon praznika?

Kako se vratiti u formu nakon praznika?

Zakoračili smo u drugu polovinu januara i praznici su već polako iza nas, ali, kao i svake godine, čini nam se da se taj mesec nekako magično duplira i nikako da se završi. Ovaj period ume da bude jako iscrpljujuć, čak i ako smo neposredno pre toga imali vremena da se odmorimo i rasteretimo. Zbog toga se javlja pitanje kako da vratimo energiju i motivišemo sami sebe za nove početke. Međutim, osećaj lenjosti, neproduktivnosti i demotivacije je sasvim očekivan u ovom periodu. Ispratili smo tešku godinu, decembar je, kao po običaju, proleteo u gužvi i brzini, ali našli smo i malo vremena za sebe, opustili se, navikli na taj osećaj lagodnosti i ušuškanosti. Prelazak iz decembarske pretpraznične užurbanosti, u udobnost opuštanja, pa zatim dočekivanje januara možda nas je pomalo zbunio. Zato smo pripremili par saveta kako da podstakneš sebe za nove pobede u ovom najdužem mesecu u godini. ☺

  1. Puno se jelo i pilo ovih dana, zato je važno da sada obratimo više pažnje na to šta unosimo u naš organizam. Ne treba započinjati bilo kakve rigorozno dijete, već izbalansirati ishranu, uključiti zdrave namirnice i smanjiti unos visoko kalorične hrane. Kada unosimo zdravu hranu, dajemo energiju našem telu i poboljšavamo raspoloženje. 
  2. Prethodne nedelje pratio je i manjak fizičke aktivnosti, zato je važno da se ona sada vrati u našu dnevnu rutinu. Možda jeste hladno napolju, ali 2020. godina nas je naučila da gotovo sve možemo kod kuće da radimo, pa i da vežbamo. Potrudi se da postepeno uvodiš takvu fizičku aktivnost u svoju svakodnevicu, minimum 2 puta nedeljno i vremenom povećavaj učestalost. Sigurno ćeš primetiti promene u svom raspoloženju, bićeš odmorniji/ja i imaćeš znatno više volje i snage za uobičajene aktivnosti. 
  3. Počni da zapisuješ stvari – šta sve želiš da postigneš u narednom periodu. Odredi sebi velike ciljeve, a potom ih razloži na srednje, kao i male. Postepenim ispunjavanjem manjih ciljeva polako ćeš dolaziti do onih većih, a svaki ispunjen cilj biće tvoj veliki uspeh i podsticaj da nastaviš dalje.
  4. Razgovaraj sa dragim osobama, porodicom, prijateljima. Otvoreno podeli svoje probleme, strepnje, nedoumice, budi otvoren/a da čuješ dobre savete, jer takvi razgovori mogu da te ohrabre i inspirišu na neke predstojeće poduhvate.