Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Kako ne preterati sa hranom za vreme praznika?

Kako ne preterati sa hranom za vreme praznika?

Na pitanje kako izbeći praznično prejedanje odgovore tražimo svake godine, jer nije lako odoleti svoj toj divnoj hrani napravljenoj u velikim količinama. Sasvim je normalno što se mnogi od nas opuštaju baš kroz uživanje u ukusnim zalogajima, posebno kada imamo u vidu koliko je bila burna 2020. godina. Međutim, i u ovim lepim prazničnim trenucima treba postaviti neke granice, kako bismo se kasnije osećali dobro. Zato ti dajemo par saveta kako da proslaviš ovaj period, a da ne preteraš. :)


  1. Znamo da je ovo period koji karakteriše visoko kalorična hrana ali ukoliko je već unosiš u svoj organizam obrati pažnju da količine ne budu ogromne. Seti se da sa tim uvek možeš da kombinuješ voće i povrće, koje bi trebalo da bude što raznovrsnije.
  2. Znamo da je ponekad teško zamisliti praznike bez alkohola, zato je posebno važno obratiti pažnju na količinu pića i pronaći pravu meru. Ne želiš valjda da praznike pamtiš po mamurluku? 
  3. Ukoliko ne možeš izbeći alkohol, bar se potrudi da konzumiraš ona pića koja imaju manji procenat šećera. Nazdravi uz kvalitetno domaće vino, ne uz koktel. :)
  4. Pored obilja pažljivo pripremljene hrane, uvek su tu i slane i slatke grickalice koje držiš pored sebe dok gledaš omiljene novogodišnje serije i filmove. Bolje je da umesto toga odabereš sirove namirnice – badem, indijski orah, a kada poželiš da se zasladiš, grickaj suve šljive, brusnicu, nar. Sve ovo je čak i slađe, a naravno, i zdravije. :)
  5. Ukoliko se pridržavaš određenog režima ishrane čak i za vreme praznika, ne obraćaj pažnju na one koji govore „šta fali, pa to je samo jedno piće“ ili „praznici su, moraš uzeti bar jedno parče“ i slično. Ti imaš svoj cilj i slobodno ga se pridržavaj bez brige o tome šta će drugi misliti. :)