Koristimo internet kolačiće (cookies) i poštujemo Vašu privatnost kako bi imali optimalno iskustvo na našoj web strani.
Pogledajte Politiku privatnosti za više detalja.

Istine i zablude o pravilnoj ishrani

Istine i zablude o pravilnoj ishrani
Sigurno znaš da je tvoj organizam nalik najsavršenijoj mašini sastavljenoj od međusobno isprepletanih i zavisnih delova, koji teško mogu funkcionisati jedan bez drugog. Hajde da napravimo jedno poređenje - kada u auto sipaš dizel umesto benzina, on počinje da daje znake kvara i ne može te odvesti daleko. Isto to se dešava kada loše gorivo (odnosno hranu) uneseš u svoj organizam. Zato je izuzetno važno da uvek vodiš računa o namirnicama koje biraš svakog dana. Evo nekih istina i zabluda o pravilnoj ishrani: 

1. Rigorozna ishrana je pravilna ishrana – apsolutno NE. Rigorozna ishrana koja je usko povezana sa ultra brzim i rigoroznim dijetama nije zdrava za tvoj organizam. Efekti ovakve ishrane ne mogu se pratiti na duže staze, a kilogrami koji se ovakvim dijetama izgube se vrlo brzo vrate. Pored toga metabolizam postaje usporen pa se lakše možeš ugojiti.   
2. Zdravo se hranim kada jedem samo jednu vrstu zdrave namirnice i ništa drugo – Da bi bila pravilna, tvoja ishrana mora biti raznovrsna, a namirnice na tvom tanjiru ne smeju se svesti na samo jednu vrstu voća, povrća, proteina i ugljenih hidrata. Regularan unos kalorija na dnevnom nivou je važan za mišićnu masu, koja je izvor tvoje snage i energije. 
3. Ne smem imati ni trunku masnog tkiva – Naprotiv, masno tkivo nam je potrebno za održavanje zdrave linije. U masnom tkivu proizvodi se hormon leptin koji je ključan za regulisanje štitaste žlezde i polnih žleda. Kada nema dovoljno masnog tkiva, nema ni leptina i tako se usporava rad našeg metabolizma. 
4. Voće je puno šećera – U voću se nalaze glukoza i fruktoza, ili takozvani prosti šećeri. Međutim, njihova koncentracija je izuzetno niska i njihovo razgrađivanje u organizmu je drugačije i sporije u odnosu na veštački šećer. Voće sadrži minerale, vlakna i antioksidanse koji su korisni i neophodni našem organizmu i zato je važno da uvek bude deo naše ishrane.